Na przestrzeni ostatnich lat branża eventowa przeżywała bardzo dużą popularność i choć obecny rok mocno zahamował jej rozwój, to rozluźnienie restrykcji i zamrożenia gospodarki może wywołać niespotykany dotąd popyt na tego typu usługi. Choć firm eventowych jest obecnie na rynku całkiem sporo, to jednak jest to wciąż aktualny i bardzo rozwojowy pomysł na prowadzenie biznesu. Jeśli więc zastanawiamy się, w jaki sposób ukierunkować swoją karierę przedsiębiorcy, a nie mamy problemu z dobrym kontaktem z ludźmi, doskonałą organizacją czasu, a także cechujemy się kreatywnością, warto rozpocząć swoją przygodę z branżą organizacji imprez. Zanim jednak rozpoczniemy organizacje pierwszego wesela lub hucznych urodzin, musimy zadbać o założenie firmy, dokonanie wszelkich niezbędnych formalności, a także odpowiednie wypromowanie swoich usług. Jak zabrać się za założenie firmy eventowej? Jaka forma prawna i forma opodatkowania będzie najlepszym pomysłem? W jaki sposób wypromować swój biznes i generować faktyczne zyski? 

 

Czym zajmuje się firma eventowa?

Firma eventowa, zamiennie nazywana firmą zajmującą się organizacją imprez, jak sama nazwa mówi, skupia się na dostarczaniu klientom pełnego pakietu usług, prowadzących do zorganizowania w jak najbardziej kompleksowy sposób imprezy. O jakich imprezach mowa? Firma organizująca imprezy może zająć się zaangażowaniem urodzin naszych bliskich, podniosłych uroczystości jak komunie, chrzty, huczne wesela czy wieczory kawalerskie lub panieńskie. Firmy organizujące imprezy specjalizują się również integracjach i wyjazdach firmowych. W zakres usług firmy eventowej wchodzi zaplanowanie całego przedsięwzięcia, biorąc za bazę potrzeby klienta. W grę wchodzi integracja wielu usług w taki sposób, by osoba zamawiająca organizację przyjęcia nie musiała się zajmować niczym na własną rękę. Jest to więc duże wyzwanie, szczególnie jeśli mowa o bardzo dużych imprezach jak wesele czy wyjazd integracyjny całej firmy. 

Zobacz również:

 

Jaką formę prawną i sposób opodatkowania wybrać?Organizacja imprez - jaki vat?

Ze względu na fakt, że branża organizacji imprez nie wymaga od nas uzyskania żadnych państwowych lub prywatnych certyfikatów, do głównych formalności związanych z rozpoczęciem działalności jest faktyczne otwarcie firmy oraz wybór formy opodatkowania. W przypadku firmy organizującej przyjęcia dozwala się założenie firmy w formie działalności jednoosobowej, spółki jawnej, a nawet cywilnej czy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W zależności od naszego wyboru pierwszą czynnością jaką musimy wykonać to złożyć wniosek o otwarcie działalności w CEIDG. Do wypełnienia jest specjalny wniosek, który możemy wypełnić zarówno osobiście w urzędzie jak i online. Jest to jedyna formalność związana z otwarciem firmy, jaka nas czeka w przypadku spółki cywilnej czy działalności jednoosobowej. Jeśli jednak decydujemy się na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółke jawną, niezbędne jest złożenie wniosku o numer NIP i Regon, a także wpis do rejestru KRS. Jaka forma opodatkowania będzie najlepsza dla firmy zajmującej się organizacją imprez?  By podjąć optymalną pod względem finansowym decyzję, należy zastanowić się, w jaki sposób będą kształtowały się potencjalne przychody przedsiębiorstwa. Jeżeli dochód osiągnięty z działalności w ciągu roku nie przekroczy 85,528 złotych, opodatkowanie wyniesie 18%. Jeśli dochód roczny przekroczy próg, stawka wzrasta do 32%. W przypadku dochodu przewyższającego kwotę 100 tysięcy złotych warto zdecydować się na podatek liniowy, który określa stawkę podatkową na poziomie 19% bez względu na osiągany dochód. Nie można w tej sytuacji jednak rozliczać się z ulg podatkowych. W przypadku firm eventowych, nie ma możliwości zwolnienia z VAT, jednak istnieje możliwość dokonania tak zwanego zwolnienia podmiotowego, w momencie, gdy obrót w ciągu roku nie przekroczy kwoty 150 tysięcy złotych. Kompleksowa usługa polegająca na organizacji imprezy powinna być opodatkowana stawką 8%. Jeśli jednak w trakcie uroczystości podawane są napoje gorące i chłodzące, niezbędne jest zastosowanie stawki wynoszącej 23%. 

Jak promować swój biznes organizacji imprez?

Rozpoczęcie działalności to zawsze najtrudniejsze wyzwanie dla początkującego przedsiębiorcy. Niezbędne jest wypromowanie swojego biznesu. W tym celu warto użyć najbardziej efektywnych kanałów, jakimi z pewnością są media społecznościowe i internet. Za pośrednictwem internetu jesteśmy w stanie promować swoje usługi, tworząc autorską stronę internetową lub korzystając z jednego z darmowych szablonów. Strona internetowa, która jest wypełniona wartościowymi treściami, może z powodzeniem uplasować się w czołówce wyszukiwań google, co z kolei wpłynie na większą rozpoznawalność marki. Media społecznościowe natomiast to miejsce, w którym nasza firma ma szansę zdobyć dużą popularność, dzięki regularnemu udostępnianiu treści i poszerzaniu grona obserwujących fanów. Oprócz standardowych form reklamy warto zainwestować w systemy poleceń oraz rekomendacji, które pozwolą nam poszerzyć grono klientów.