Jak? wybra? ochron? dla obrazów i dzie? sztuki? Niektóre przedmioty z tych kategorii kosztuj? bardzo du?e pieni?dze. Ceny potrafi? by? naprawd? zawrotne. W?a?ciciele np. muzeów musz? zatem zrobi? wszystko, by wszelkie dzie?a sztuki by?y w?a?ciwie chronione. W ko?cu nie brakuje z?odziejów, którzy ch?tnie ukradliby np. dany obraz, sprzedali go na czarnym rynku i dzi?ki temu ustawili si? by? mo?e ju? do ko?ca swojego ?ycia. Jakie rodzaje ochrony s? w tym przypadku szczególnie rekomendowane? Co nie jest za? polecane? 

Kto powinien zainteresowa? si? tym zagadnieniem?

Na pewno w tym gronie s? rozmaite instytucje. Takie, jak w?a?nie wspomniane ju? muzea. W tych miejscach nie brakuje ró?nych dzie? sztuki. Chodzi nam oczywi?cie o obrazy, rze?by itp. W?ród Klientów takich miejsc s? nie tylko ludzie, którzy podziwiaj? kunszt artystów. Nie brakuje tak?e… z?odziei. Je?li kiedykolwiek ogl?da?e? filmy o takiej tematyce, to mniej wi?cej wiesz, jaka jest tutaj zasada dzia?ania przest?pców. Z?odzieje na samym pocz?tku dok?adnie analizuj? konkretne miejsce. Pieczo?owicie sprawdzaj?, jakie rodzaje ochrony s? zastosowane itd. Im starsze opcje, tym dla nich lepiej, a gorzej np. dla w?a?cicieli muzeów. „Eksperci” potrafi? bowiem skrz?tnie obchodzi? rozmaite zabezpieczenia. Szczególnie te przestarza?e, które s? im dobrze znane. Odpowiednie formy ochrony to równie? wa?ny temat dla prywatnych kolekcjonerów. A takich, chocia?by na terenie naszego kraju, nie brakuje. Ostatnio sta?e? si? posiadaczem cennego obrazu? A mo?e kupi?e? rze?b?? Je?li odpowied? jest twierdz?ca, to warto zdecydowa? si? na stosowne formy ochrony. Co wa?ne, dobrze by?oby postawi? na takie rodzaje, które s? nowoczesne i zarazem bardzo skuteczne w dzia?aniu. Dzi?ki temu Twoje mienie b?dzie efektywnie chronione.

Dlaczego warto zdecydowa? si? na detektory?

Jak? wybra? ochron? dla obrazów i dzie? sztuki?
Jak? wybra? ochron? dla obrazów i dzie? sztuki?

Osoby, które s? w posiadaniu warto?ciowych dzie? sztuki lub za nie odpowiadaj?, powinny zainteresowa? si? m.in. takimi w?a?nie urz?dzeniami. Zastosowano tutaj m.in. akcelerometry trzyosiowe oraz ?yroskopy. Nie wspominamy o tym przypadkowo. Takie po??czenie gwarantuje bowiem skuteczne dzia?anie. Porz?dne detektory od razu s? w stanie zaalarmowa? o niepo??danych sytuacjach. Zawsze wtedy, kiedy np. kto? niepowo?any dotknie przechowywanego dzie?a sztuki. Co jeszcze jest tutaj stosowane? W przypadku nowoczesnych detektorów wykorzystuje si? komunikacj? radiow?, która jest szyfrowana. Tak na wszelki wypadek, gdyby konkretny przest?pca bardzo dobrze orientowa? si? w kwestiach technicznych. Poza tym w?a?ciciele muzeów, czy prywatni kolekcjonerzy maj? pewno??, ?e sygna? nie zostanie pods?uchany. Detektor nie mo?e by? tak?e podmieniony itd. Dlaczego jeszcze coraz wi?cej np. w?a?cicieli du?ych muzeów decyduje si? na takie zabezpieczenia? Profesjonalne detektory s? nie tylko efektywne w dzia?aniu. Dodatkowo cechuje je brak inwazyjno?ci. S? one bowiem montowane w ramie. Oczywi?cie, w ?aden sposób dzie?a sztuki nie s? nara?one przez to na szwank. Co wa?ne, osoby, które nie wiedz? o takich w?a?nie zabezpieczeniach nie s? w stanie zauwa?y? go?ym okiem ró?nicy. Dzi?ki temu detektory s? uwa?ane (przez ekspertów od tej tematyki) jako profesjonalne i efektywne w dzia?aniu. Co istotne, s? to urz?dzenia bardzo uniwersalne. W ko?cu nowoczesne detektory mog? by? z powodzeniem zastosowane tak?e do ochrony maszyn, urz?dze?, akcesoriów, drogich pojazdów, czy nawet zbiorników z paliwem itp.

Czy warto postawi? na monitoring?

W jaki jeszcze sposób mo?na chroni? dzie?a sztuki? Bez w?tpienia profesjonalne detektory to tutaj numer jeden. Inne metody posiadaj? mniej lub wi?cej wad. Zacznijmy mo?e od kamer. Standardowy monitoring na pewno s?u?y jako „straszak” na potencjalnych z?odziei. Trzeba jednak podkre?li?, ?e je?li prób? zdobycia obrazu itp. podejmie kto? wykwalifikowany i znaj?cy specyfik? takich zabezpiecze?, to kamery b?d? ma?o przydatne… Eksperci wiedz?, jak dzia?a? i co robi?, by ich twarz nie zosta?a zidentyfikowana. Na pewno kamery dzia?aj? te? o wiele wolniej od detektorów. Je?li zatem chcesz zdecydowa? si? na takie rozwi?zanie, to tylko w po??czeniu z poprzednio opisywanymi sprz?tami. Taka kombinacja da bowiem jeszcze lepsz? ochron? rozmaitych dzie? sztuki.

Sprawd? równie?:

Firma ochroniarska: czy zda egzamin?

Niektórzy my?l? o tych podmiotach w pierwszej kolejno?ci. Niestety, firmy ochroniarskie nie gwarantuj? tak skutecznej ochrony, jak chocia?by detektory. Warto podkre?li?, ?e te podmioty s? do?? drogie. To generuje spore koszty. A mo?e zdarzy? si? tak, ?e ochroniarz przy?nie na swojej zmianie lub zostanie skutecznie wybawiony ze swojego miejsca pracy itd. Do?wiadczeni z?odzieje maj? naprawd? szereg sposobów, by omin?? takie w?a?nie „zabezpieczenia”. Na pewno najwi?ksza zaleta jest taka, ?e w razie czego ochroniarze mog? od razu zareagowa?. Czasami jednak pracownicy takich podmiotów dostrzegaj?, ?e co? jest nie tak… stosunkowo pó?no. Dzi?ki temu z?odzieje maj? czas, by uciec z miejsca zdarzenia i odpowiednio ukry? ?upy. Nie da si? te? ukry?, ?e standardowe firmy nie s? odpowiednio przeszkolone pod k?tem ochraniania w?a?nie stricte warto?ciowych dzie? sztuki.